Výroba Cybertrucku,
já si myslím že v tom navíc vedle zmíněných důvodu sehrává roli taky kapacita továren které už tak nestíhají a to teď mají začít vyrábět další Tesla elektromobil??
Odpovědět0 0
Můžeme být v krizi, nicméně rostoucí ceny NEJSOU projevem té krize, protože v krizi ceny klesají. Takže rostoucí ceny jsou způsobené manipulacemi na trhu.
Ptáte se, jak je taková manipulace možná? To je úplně jednoduché - všechno to vlastní "pár lidí". Ostatní v rozhodovacím řetězci jsou buď dobře podmazaní anebo zotročení. Tito pak sledují jediný společný cíl - udržet TO při životě!
Vítejte v reálném korporativismu ;-).
Odpovědět4 0
Čtu to kvůli robotovi a ona tam je jedna věta :D
Těším se na něj, myslím že to bude zajímavější než ostatní roboti, když je humanoidní a jsem zvědavej kdy budem v práci pracovat spolu :D Doufám že dřív než v příštím životě :)
Odpovědět0 0
Nevím no. Zatím jsem vždy viděl humanoidní roboty v pohybu hodně pomalé. Takže k práci by to asi moc nebylo. Plus se obávám, že kvůli obrovské složitosti bude dost drahý. To poslední co zdejší výroba potřebuje, je být ještě dražší oproti asijské konkurenci.
Odpovědět1 0
Pomalé? To už je roky historie. Humanoidní roboti od Boston Dynamics i když nemají hezkou hlavu, tak ale mají ji a jsou celkově postavou humanoidní a ty už slušně běhaj, chodí po schodech, chodí i skáčou po křivě narovnaných překážkách, chodí v lese po sněhu v křivém terénu, kde uklouznou, ale vyrovnají to, skáčou salta, pohybově jsou na tom hodně dobře. Spíš bude potřeba řešit tu univerzální inteligenci.
https://www.youtube.com/watch?v=uhND7Mvp3f4
https://www.youtube.com/watch?v=tF4DML7FIWk
Odpovědět0 0
Právě, ti se pro změnu umí "jen" hýbat. Což by pravda už teď mohlo být velmi užitečné, když potáhne robot třeba hasiči druhou bombu s kyslíkem, nebo další hadici, nebo ho v kritickém místě hasič pošle 10m dopředu stříkat vodu, aby jemu samotnému nespadl na hlavu strop. Zatím chybí univerzálnost a co chybí víc než palčivě, je zdroj energie.
Odpovědět0 0
Jen jsem reagoval na připomínku že jsou pomalé, tím že nejsou.
Za důkaz celkové kvality se dá považovat to až se budou využívat, firmy je budou kupovat. Teprve nedávno začali firmy kupovat čtyřnohého robota Spota. Já když vidím schopnosti robotů, tak si umím představit jeho využití v práci už dnes, že by chodil na pochůzky kontroly provozních zařízení, hlásil některé závady, ukazoval kamerou a mikrofonem jak to tam vypadá, jako třeba nějaký únik vody, páry a dělal tam i nějaké práce jako obsluhu ventilů bez elektropohonu. Mezi těma pochůzkama by měl dost času sedět u zásuvky s nabíječkou a zároveň by zvládal výdrž baterie při jedné pochůzce a práci. I jako úplně tupej by byl užitečnej jako chodící kamera s mikrofonem a to on by úplně tupej nebyl a umím si představit jeho užitečnost na některý opakovaný práce v teplárnách, elektrárnách, výtopnách, jeho zaučování a cenově si tam představuju efektivně jednoho, ve větších elektrárnách možná několik, ale zatím spíš jen jednoho. Byl by to takový primitivní pomocník, kterého bych mohl za sebe poslat na nějaký jednoduchý a častý práce, kde nejde o žádnou výrobní linku, ale obsluhu a kontrolu po areálu technologie. Co by nezvládl, tak by za ním došel někdo z nás. Samozřejmě rozjezd využití robota v konkrétní firmě jsou spíš pokusy než plánování.
Odpovědět0 0
Pravda, v zásadě třeba noční ostrahu, kdy by sloužil opravu jen jako kamera s detekcí, že je vše v pořádku by to zastalo. Potažmo, přesně jak říkáte, kontroly třeba v hodně nepříjemných prostředích, kam by následně člověk musel až při nahlášení problému. Jenže to by zase robot musel stát méně než ty asi 2 míče co stojí spot.. A naopak člověk po kterém chtějí tu práci by musel brát nějaký podstatný plat.
Odpovědět0 0
To nevidím důvod proč by musel stát míň než 2 miliony. Když zaměstnavatelé říkají kolik je stojí zaměstnanec za rok, jak je to o mnoho víc než plat, možná několikrát, to už nevím. Že to jsou náklady třeba za licence na sw, školení, zkoušky a tak různě. Na robota by teda taky platili nějaký servis, ale jen tak neodborně věřím že by byl robot o mnoho levnější než zaměstnanec a že jeden robot pro víc zaměstnanců, kteří by si ho půjčovali že by se vyplatil, protože vidím tu spoustu primitivní práce kterou musí dělat kvalifikovaný zaměstnanci v nějakém technologickém provozu jako třeba ty teplárny, elektrárny kde se dnes hodně drtí počet zaměstnanců a firmy tak jdou do rizika a maj víc poruch a výpadků, takže bych ho poslal na ty pochůzky, kde by mnoho zvládl samostatně a na vybraných místech bych mu řekl ať mě ukáže živě video až tam bude, stejně tak ať ukáže místa s neobvyklým zvukem a já mu řeknu jestli ten zvuk je ok. Navíc by to byla zábava :)
Odpovědět0 0
Vyplácená mzda a odvody nejsou jedinými náklady na zaměstnance, natož nejvyššími náklady. Jeden technik mně stojí mnohonásobně více, než vynikající účetní a opravdu nejde o mzdu.
Aby mi elektrotechnik mohl dělat svou práci, musím pro něj pořídit firemní vůz a to takový, který si mi po 250 000 km nerozpadne. Dále dílenskou zástavbu, do které mu musím pořídit kompletní nářadí, elektrické nářadí a sady pro měření a diagnostiku. Důležité je, aby se v tom cítil pohodlně a neměl tendence přemýšlet o zběhnutí, protože jsem si ho vychoval, vybavil a také vyškolil. Je to hodně o prostředí a nastavení atmosféry, jsme malá firma a zaměstnanci mi bohudík neutíkají, jednak pro slušný plat, ale především dobré podmínky a domluvu. Neřeším ani soukromé kilometry navíc, pokud nepřesáhnou rozumnou míru. Potom není problém, ovšem za všechno se platí a i ty drobnosti jsou vlastně náklady zaměstnavatele na zaměstnance.
Řídit se pořizovací, nebo tabulkovou provozní cenou dost dobře nejde. Raději jim pořídím VW Caddy se zástavbou Wurth (cca 1050000 Kč), než Peugeot, protože ten si mi po 250 000 km prostě rozpadne v plastech kabiny, sedadla prodřou a kastle začne vrzat a uhnívat rzí. To nemluvím o „motoru“, který sotva dožije 250000 km, což jsou 2 roky od zakoupení. Průměrně ročně Caddy najezdí 136 000 km a ve dvoulitrovém TDI vydrží hravě přes půl milionu, aniž by se to rozpadla/uhnila. Servisu se nevyhnu tak jako tak a tím, že jsou trvale naložené nářadím a materiálem, společně s ježděním po stavbách, rozestavěných dálnicí, dost auto trpí a potom je velký rozdíl mezi poctivým plechem a atrapou plechu v levnějším autě.
Proti tomu jsou mzdy ničím. Takže na pořizovací ceně až tak nezáleží, pokud bude levnější a stejně efektivní, jako lidský zaměstnanec.
Odpovědět0 0
Robot bude efektivní jako pomocník zaměstnanců, ti ho využijí na co to půjde. Nebude schopný jako samostatný zaměstnanec. Umožní tak snížit počet zaměstnanců, nebo zvýší jejich efektivitu ale nemůže konkrétního zaměstnance celkově nahradit, protože ten robot bude jen tupý pomocník, jako všechny stroje místo ručních nástrojů.
Odpovědět0 0